maandag 21 juli 2014

Dag 21/22 Our last day in Florida

Deze laatste nacht hebben we redelijk goed geslapen. We waren al wel vroeg wakker. We konden nog lekker rustig aan doen en hadden geen haast. Om 9.00 uur zijn we naar beneden gegaan om te ontbijten. We konden van alles krijgen kleine pancakes, geroosterd brood met allerlei beleg, roerei, donuts, cakejes, yoghurt met muesli en heerlijk fruit. Genoeg dus. Ook hadden ze lekkere koffie niet onbelangrijk.

Daarna weer naar onze kamer en toen heb ik nog met mijn moeder geskypt. Sjaak en Jasmine hebben zelfs nog geslapen. Ik heb de koffers nog verder ingepakt en de spullen wat opgeruimd. Om half 1 hebben we uitgecheckt. Ze vroegen daar nog of ze ons konden helpen met een route, zo aardig personeel hier! We hadden zelf ook al op Google maps gekeken en hadden al bedacht om via de Pikeway 817 te gaan. Deze gaat wel door de wijk Opa Locka welke niet altijd als veilige buurt wordt beschouwd. Maar bij de receptie zeiden ze ook dat dit een mooie rustige weg was en dat dit geen problemen zou opleveren. Ik heb de laatste spullen die weg moesten daar nog weggegooid en toen zijn we om kwart voor 1 vertrokken op weg naar Miami Airport. Betty (onze navigatiemiep) wilde ons via de Turnpike navigeren maar we hebben haar genegeerd en zijn mooi rustig op de 817 gaan rijden. Deze weg moesten we 19 mijlen altijd maar rechtdoor rijden met regelmatig stoplichten. Toch vonden wij dit een makkelijke weg om te rijden waarbij het soms wat drukker was maar over het algemeen niet. Aan het eind de weg op naar Miami Airport stond ook al op de borden CAR rental return. Het stond allemaal goed aangegeven. De auto inleveren was ook zo klaar. We hadden in de drie weken 1560 mijlen gereden. Zo de auto was ingeleverd. Binnen in het car rental centrum kun je met de Mia Mover (monorail) naar het vliegveld en dat gaat ook snel en makkelijk! We waren wel wat te vroeg maar we hebben ergens een rustig stukje opgezocht vlakbij de bagage dropoff van Air France. Daar hebben we wat gezeten nog de restjes opgedronken en gegeten.
Om kwart voor 4 begonnen ze al met inchecken dus dat was al 5 uur voor vertrek. Wij stonden mooi vooraan en hoefden alleen de koffers af te geven. Oeps een probleem want onze koffer was 25 kilo en mocht niet gecombineerd worden met een lichtere koffer.! 24 kilo was geen probleem maar 25 kilo was toch te zwaar. Ik heb er twee Levi's uitgehaald en een shirt en toen was hij 23,5 kilo. Gelukt alleen ben ik in de haast vergeten om mijn code voor TSA slot af te halen. De koffer is dus wel op slot maar kunnen ze zo open klikken. Hopelijk gaat dat goed tot Düsseldorf!!! De koffer van Jasmine was 24 kilo maar dat mocht dus nog. Officieel mag je koffer niet zwaarder zijn als 23 kilo. De andere twee waren kleiner en minder zwaar. Zo dit was goed gegaan.  Nu op naar de securitycheck bij de eerste werden we weggestuurd omdat het heel erg druk was. We moesten naar een andere lopen. Eigenlijk moesten we allen ook naar de toilet maar die had je daar niet meer. Bij de securitycheck moesten we ons paspoort en boardingpas laten zien en kregen we een stempel. Schoenen moesten uit, laptop uit de handbagagekoffer en zo verder. Toen één voor één door de bodycheck. Dit was zo gepiept! Alles weer in de tas en schoenen weer aan en op zoek naar een toilet.

We zagen daar ook een FOODCOURT en zijn nog maar wat gaan eten. Daar hebben we een lange tijd gezeten. Om half 7 zijn we richting H10 gelopen waar we het vliegtuig in moesten.

Ons vliegtuig van Miami naar Parijs.

De vliegreis naar Parijs vonden we deze keer goed te doen en leek korter. Best nog wat geslapen zelfs Sjaak die daar toch moeite mee heeft. Wel hebben we een melatonine tablet van 5 Mg genomen die ik in Amerika had gekocht. Precies 11.10 uur plaatselijke tijd ( we hebben dus 6 uur overgeslagen) landden we in Parijs. Uit het vliegtuig moesten we via een metro naar een andere terminal. Daar aangekomen weer een stuk lopen en moesten we weer door de douane. Ach ja het hoort erbij. Laptop uit de handbagagekoffer, en hier moest zelfs de iPad eruit. Na deze controle plus nog een paspoort controle konden we naar de terminal F31 lopen van waaruit we naar Düsseldorf vliegen. We hebben daar even kunnen zitten maar moesten toen ook alweer 'boarden'. Tijdens deze vlucht hebben Robbie, Jasmine en ik haast de hele tijd geslapen. Om 14.00 uur zijn we geland na een vliegreis van een uurtje. De koffers waren er eigenlijk best wel snel. Alles op een bagagekar en toen moesten we nog uitzoeken waar we we precies moesten staan voor ons busje van het bedrijf waar we de auto hadden neergezet. Die moest ik dan ook nog bellen. Alles was wel even onduidelijk maar ook dit is ons gelukt. Daar aangekomen stond onze auto al klaar en konden we deze met al onze bagage inpakken. Het was proppen helaas hebben we niet zo'n grote auto als in Florida!
We waren het zat en Sjaak heeft ons veilig en zo snel als het kon naar huis gebracht. We waren 18.40 uur weer thuis!
                                   HOME SWEET HOME

Ik wil de komende dagen nog wat doorschrijven en terugblikken op onze heerlijke en geweldige vakantie!

1. Wat is alles toch snel gegaan, welkom thuis en dankjewel dat ik mocht meegenieten van jullie belevenissen, vond het heerlijk om smorgens onder het genot van een bakje koffie jullie belevenissen te volgen, nogmaals bedankt en misschien tot volgend jaar
    Grtjes Mineke

2. Pff wat gaat dat toch allemaal snel! Jullie hebben een heerlijke vakantie gehad! Bedankt dat we mochten meelezen met jullie belevenissen!

3. Welkom thuis in Nederland. Gelukkig een voorspoedige reis gehad.
    Bedankt voor het meelezen, ik vond het erg leuk en heb ook nog wat tips opgedaan. Onze koffers staan klaar, wij vertrekken morgen, ook vanaf Düsseldorf. Succes met de jetlag!