dinsdag 12 juli 2016

Dag 4. Reisdag van Raymon en Sharon

Toch wel weer vroeg wakker deze dag. Valt nog niet mee om het juiste dagritme te krijgen. Uiteraard begon ik ook nog met Sharon te appen die inmiddels op Schiphol was met Raymon. Daar begon het voor hun al tegen te zitten wat in de loop van de dag niet beter werd. De Samsonite koffer die Sharon twee jaar geleden had gekocht en  nog maar 1 reis had gebruikt kon niet meer op slot. Ze is op Schiphol naar een kofferwinkel gegaan en daar werd haar verteld dat het slot echt kapot was. Ze kon daar een kofferriem met Tsa slot kopen en dat heeft ze dan ook maar gedaan. De vlucht naar Frankfurt was vertraagd omdat het toestel om op Schiphol te komen niet meteen kon landen ivm de drukte in het luchtverkeer daar. Uiteindelijk zijn ze veel later vertrokken, maar dat zou bijna betekenen dat ze de vlucht in Frankfurt naar Orlando niet konden halen. Gelukkig had die ook vertraging! Ze hebben de overstap daar binnen 40 minuten moeten doen en het gelukkig gehaald. De verzorging van Lufthansa was wel goed. Stoelen waren niet echt super en ze hadden weinig geslapen. Ook voor hun geldt het blijft een lange vermoeiende vlucht. Uiteindelijk zouden ze om 05.50 pm landen op Orlando met de nadruk op zou!

Wij zijn op dat tijdstip met Robbie vertrokken naar het vliegveld om ze op te halen. Onderweg zo'n kwartier voordat we bij het vliegveld waren, kwamen we in de file. Ook daar zijn ze met de wegen bezig en waren er rijbanen afgesloten. In de verte zagen we ook wel noodweer met lange lichflitsen in de lucht. Een paar spetters regen hebben we gehad maar dat viel mee. Uiteindelijk aangekomen op het vliegveld de auto geparkeerd. Ik zei nog tegen Sjaak mischien staan ze al wel op ons te wachten. Wij wisten dat de koffers op bagageclaim 28 zouden aankomen. Daar aangekomen zagen we nog helemaal geen mensen staan. Robbie had op zijn mobiel al wifi en toen kwam de app van Sharon binnen: we zijn geland in Miami. Door het noodweer konden ze niet in Orlando landen en hadden ze al een paar rondjes boven Orlando gevlogen, maar aangezien het vliegtuig niet meer genoeg kerosine had moesten ze uitwijken naar Miami om te tanken. Wij begrepen inmiddel van medewerkers van Lufthansa dat ze het vliegtuig om 8.15 pm weer terug verwachten. Echt balen natuurlijk en we zijn toen maar naar de Starbucks gelopen om te wachten.
vliegveld Orlando (MCO)
 Uiteindelijk zijn ze om 8.00 pm geland. Aangezien ze nog door de 'immigration' moesten hebben we nog anderhalf uur op hun moeten wachten. Uiteindelijk konden we ze in onze armen sluiten om 10.00 pm. Pff wat een narigheid!  Sharon was kapot en emotioneel want ze hadden ook nog gehoord dat de koffers niet mee waren gekomen.  Toen konden we nog niet weg en moesten ze zich melden bij de baggageclaim van Lufthansa. Na het geregel van papierwerk kregen ze een amerikaanse check van 50 dollar elk en een verzorgings kit met allerlei spullen erin. Ook hoorden we toen dat de koffers de
volgende avond/nacht werden gebracht bij ons verblijf.

Kortom we waren om 11.15 pm thuis. En zijn we om 12.15 pm gaan slapen.

Wij hebben overdag boodschappen gehaald, liggen zonnen en gezwommen en nog geshopt bij de Target.

Robbie heeft van zijn mentor gehoord dat hij over is naar 4 TL. En Sharon heeft de beide toetsen die ze moest inhalen ook gehaald. Ze is heel erg blij want ze heeft haar Propedeuse HBO Verpleegkunde nu in 1 jaar gehaald!  Gelukkig ook nog leuk nieuws dus!

1. Even bijgelezen, pfff, wat een reis voor je dochter, nu nog hopen dat de koffer netjes wordt afgeleverd en dan kan het genieten beginnen! Have fun!

2. Ja ze waren meer dan 24 uur onderweg. Niet fijn uiteraard. Nu fingers crossed voor de koffers.

3. Hallo Gina, Het is weer erg leuk jullie belevenissen te lezen. Ik hoop dat de koffers van Sharon en Raymon inmiddels zijn gearriveerd. Wat fijn dat Robbie over is en Sharon haar Propedeuse heeft gehaald. Beiden gefeliciteerd. Gr. Marja

4. Bah bah wat een reis, daar word je niet vrolijk van!! Maar na een nachtje slapen ziet alles er weer anders uit. Wij gaan dit jaar helaas niet naar Florida, we hebben thuis uitgebouwd en dus wordt het voor ons een jaartje thuis. Maar niet getreurd......de villa voor volgend jaar is al geboekt hahahaha.
    Have Fn!!

5. Pffffffffff wat een begin vd hun vakantie. Nu hopen dat de bagage netjes gebracht wordt !! en gefeliciteerd voor beide, knap hoor weer een goed jaar afgerond !!

6. Was een reis zeg! Echt alles zat tegen, en dan ook nog je koffers niet meegekomen: vreselijk!! Hopelijk komen de koffers snel en kunnen jullie lekker genieten.
    En allebei top gedaan op school!!

7. Fijn dat er ook nog goed nieuws is. Wat een *piep* reis. Ik zou zo balen als ik mijn koffer niet zou hebben.... Heb nooit extra kleding in handbagage. Snel vergeten en genieten. En hopen dat de koffers snel komen.

8. Jeetje wat een pech kan je hebben!!! Maar gelukkig ze zijn er en nu maar lekker genieten.
    En wat fijn dat ze goed nieuws meebrachten👍🏻

9. Jeetje zeg, alles zat ook echt tegen wat er tegen kon zitten, maar gelukkig ook nog goed nieuws en nu wachten op de koffers, hopelijk zonder al te veel ellende! Geniet lekker verder met elkaar!

10. Wat leuk om weer mee te mogen lezen. Wat een pech hebben de kinderen gehad zeg. Nu hopen dat de koffers netjes worden gebracht. Vanaf nu compleet en lekker gaan genieten :-)

11. tjeetje wat een reis, maar gelukkig zijn ze er nu en ook nog met goede berichten over de opleidingen, vanaf nu genieten van de vakantie met zijn allen.