zaterdag 9 juli 2016

Dag1. Reisdag

Vanmorgen mooi op tijd vertrokken. We reden al voor 5.00 uur de straat uit op weg naar Düsseldorf. Onderweg was het nog redelijk rustig alleen bij Düsseldorf werd het al een stuk drukker. We waren om 7.10 uur bij ParkFlughafenDUS. Gauw even naar de toilet en betalen. Er stond al een busje klaar voor ons en dan ben je ook zo bij de vertrekhal. Wij hebben dit twee jaar geleden ook zo gedaan en is ons goed bevallen. In de vertrekhal kwamen we er achter dat we toch iets te vroeg waren. Nog een half uur gewacht voordat we de bagage konden afgeven. Inchecken had ik de dag ervoor al gedaan thuis. Een heel verschil met twee jaar geleden was dit alweer. Alvorens we de koffer mochten afgeven werden er diverse vragen gesteld. O.a. Over wie de koffer had ingepakt. Ook of je items mee hebt die lijken op een wapen en hoeveel electronisch apparatuur er mee ging en bij welk persoon die dan hoort. We moesten ook iets laten zien dat we weer terug kwamen en dat had ik nou net niet uitgeprint. Oeps! Ik probeerde in te loggen op Ipad maar dat duurde te lang. Uiteindelijk deed de medewerker niet moeilijk en mochten we de bagage afgeven. Daarna meteen maar door naar de controles en dan konden we daarna even wat drinken. Heerlijk ergens rustig gezeten totdat we moesten boarden. Boardingtime was 9.50 uur. Dit ging allemaal heel relaxt bij Delta. Ik had gelijk met het boeken vorig jaar al ComfortPlus stoelen gereserveerd. Dit kost wat maar is echt heel erg de moeite waard. We zijn volgens mij goed op tijd vetrokken richting Atlanta. En dan is het een hele zit wat gewoon niet het leukste is, maar het is niet anders. Over de verzorging en de vriendelijkheid bij Delta kan ik wel zeggen dat dit stukken beter is als bij Air France. Het ontbrak ons aan niks. De tijd verder doorgebracht met films kijken, lezen en slapen.

Foto eten vliegtuig

Om ongeveer 02.36 pm ( NL tijd= 20.36) kwamen we aan in Atlanta.

Daar eerst naar de immigratie/douane. Allereerst alle paspoorten scannen, foto van je gezicht en vingerafdrukken maken bij een Automaat. Daarna werden  we naar een officer gestuurd en kon hetzelfde ritueel nog een keer bij hem worden gedaan. Na het beantwoorden van de benodigde vragen as usual mochten we door. Daarna konden we de koffers ophalen en door naar een andere officer die dan nog een keer vraagt of je voedsel mee hebt genomen. En dat hadden we uiteraard. We hebben kaas, hagelslag, koffie en thee mee. Dat is verder geen probleem. Vooral fruit en vlees mag niet en dat we hebben we niet mee. Ook geen worst vroeg hij nog ? Nee antwoordden we braaf. Daarna konden we onze koffers weer afgeven voor de volgende vlucht.

Wat ik nog wel bijzonder vond was dat we toen weer door de check moesten. De handbagage en wij
zelf ook weer door de bodyscan. Ik werd er tussenuitgehaald en op mijn handen gingen ze een soort van drugstest doen. Had ik nog niet eerder gehad en uiteraard ben ik schoon verklaard.

Zo dan is er al weer heel wat tijd verstreken en tussendoor moet je dan ook nodig naar de toilet. We
hadden 2.36 uur tussen de beide vluchten zitten nou dat is echt niet te veel tijd! We waren aangekomen in zone E en moesten met een soort shuttle/metro naar een andere zone namelijk naar B gate 13. Daar aangekomen hadden nog even tijd om wat eten te halen. Chickentenders bij Popey werd het.

Het boarden zou om 04.24 uur pm  beginnen, maar toen werd dat uiteindelijk zo 05.00 uur pm. Het vliegtuig stond wel klaar maar de crew moest nog aankomen met een ander vliegtuig. Ze kwamen aan op B12 en konden zo oversteken naar B13. Toen de crew er was werd er snel met boarden beginnen. Ondanks dat we een stuk later zijn vertrokken meer als een half uur waren we op juiste aankomsttijd in Fort Myers.

En ja daar zat het ons goed tegen. We hadden een déja-vu ! Twee jaar geleden brak er noodweer uit in Miami toen we daar aankwamen en hebben we heel lang op onze koffers moeten wachten. Wat een
drama was dat toen! En nu landden we op Fort Myers en ja hoor hozen en zwaar onweer. We moesten al die tijd in het vliegtuig blijven zitten. Dat is balen natuurlijk! Toen de bui bijna over was mochten we uiteindelijk het vliegtuig uit. Hier hoef je niet meer door een controle omdat het een binnenlandse  vlucht is. De kids wilden nog wat drinken van de Starbucks en toen zijn we de koffers gaan halen.

Daarna zijn we naar de garage van Alamo gelopen om een Minivan uit te zoeken. Er stonden er genoeg. De kids hebben een Kia Sedona Goudkleur uitgekozen. Even wennen aan de kleur. Het is dezelfde kleur als de nieuwe Iphone van Jasmine dus dat matcht goed. Hihihihihi!

Prima auto we waren  binnen tien minuten bij ons hotel. Daarvoor nog even wat flessen water en drinken gehaald bij de bezinepomp.

Bij het hotel Homewood Suites Hilton was alles snel geregeld. Ik heb dit hotel via Booking.com geboekt. De kamer 402 is mooi groot met zelfs een keuken met afwasmachine erin. Twee Queensize  bedden en een slaapbank. We blijven hier twee nachten. We waren toch wel heel erg moe en zijn op tijd gaan slapen.

1. Prima reisdag, nu kan de vakantie echt beginnen. Heerlijk om mee te mogen lezen. Zelf moeten we nog 3 weekjes geduld hebben dus voor nu genieten van jullie verhalen. Geniet ervan daar !!